Onze Gecertificeerde Bewindvoerders gebruiken dezelfde werkwijze bij uw financiële zorgverlening:
De BRITT Helpt bewindvoerder begint met een intake: een overzicht van al uw inkomsten en uitgaven om zo inzicht te krijgen in uw financiële situatie. De bewindvoerder maakt een budgetplan.

Instanties en bedrijven waar u een financiële relatie mee heeft worden geïnformeerd. Hen wordt verteld dat beschermingsbewind is ingesteld en er wordt hun gevraagd om het postadres te wijzigen. De bewindvoerder zal vanaf dat moment uw financiële administratie verzorgen.

In alle gevallen wordt een nieuwe rekening op uw naam geopend: de beheerrekening. Heeft u al een bankrekening? Deze kan natuurlijk blijven bestaan. Op de beheerrekening worden uw inkomsten, zoals salaris, pensioen of uitkering, gestort.

De bewindvoerder zorgt ervoor dat uw vaste lasten zoals huur, energie en verzekeringen met geld dat op deze beheerrekening binnenkomt, worden betaald. Uw bestaande huidige bankrekening wordt vanaf nu de leefgeldrekening genoemd.

Iedere week of maand wordt er door de bewindvoerder een bedrag op deze rekening gestort. Het bedrag dat wekelijks of maandelijks op deze rekening wordt gestort is afhankelijk van uw inkomsten, uitgaven en gezinssituatie. Het te storten bedrag wordt in overleg met u bepaald. Dit bedrag kunt u zelfstandig besteden aan bijvoorbeeld boodschappen. Met uw pinpas kunt u van deze rekening geld opnemen.

Indien u de betalingen wenst te controleren, wordt er een overzicht naar een familielid, vriend of hulpverlener gestuurd. Ook is de Bewindvoerder verplicht periodiek verantwoording af te leggen aan de kantonrechter, kortom: Financiële Zorgvelening op Maat.